Deklaracja dostępności
Zespół Szkół Specjalnych przy Śląskim Centrum Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowym im. dr Adama Szebesty w Rabce-Zdroju sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Biuletyn Informacji Publicznej - Zespół Szkół Specjalnych przy ŚCRU im. dr. Adama Szebesty w Rabce-Zdroju sp. z o.o..
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- struktura nagłówków nie wszędzie jest poprawnie uporządkowana;
- fokus jest nieczytelny na niektórych elementach;
- niektóre elementy strony nie mają odpowiedniego kontrastu;
- mapa serwisu nie odzwierciedla tego jak zbudowana jest strona. W strukturze mapy serwisu znajduje się też wiele pustych folderów;
- przyciski zmiany rozmiaru czcionki oraz przycisk przełączania widoku o normalnym i wysokim kontraście nie działają dla podstrony „Wyszukiwanie zaawansowane”;
- formularze na stronie nie są w pełni dostępne.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
Rabka-Zdrój, dnia____________
Zespół Szkół Specjalnych
przy Śląskim Centrum
Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowym
Ul. Dietla 5, 34-700 Rabka-Zdrój
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub cyfrowej
1.1 Dane wnioskodawcy:
Imię i nazwisko: _______________________________________
Dane kontaktowe:__________________________________________
1.2 Dane przedstawiciela ustawowego wnioskodawcy (jeżeli dotyczy):
Imię i nazwisko: _______________________________________
Dane kontaktowe: _______________________________________
2.1 Zapewnienie dostępności w zakresie architektonicznym (jeżeli dotyczy):
Opis bariery utrudniającej/uniemożliwiającej dostęp:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Preferowany sposób zapewnia dostępności:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
2.2 Zapewnienie dostępności w zakresie informacyjno-komunikacyjnej (jeżeli dotyczy):
Opis bariery utrudniającej/uniemożliwiającej dostęp:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Preferowany sposób zapewnia dostępności:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
2.3 Zapewnienie dostępności w zakresie cyfrowym (jeżeli dotyczy):
Adres strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, która nie jest dostępna cyfrowo:
______________________________________________________________
Opis elementu do którego ma być zapewniony dostęp:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Opis alternatywnego sposobu dostępu[1] (jeżeli dotyczy):
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
3. Forma kontaktu z wnioskodawcą (osoba składająca wniosek może wybrać jedną lub większą ilość form kontaktu - wnioskodawca dokonuje wyboru i wskazania formy kontaktu wypełniając dane kontaktowe przy preferowanej formie kontaktu):
Telefonicznie: ______________________________________________________________
Pocztą elektroniczną (email): ______________________________________________________________
Listownie, na adres: ______________________________________________________________
Inne:______________________________________________________________
Podpis wnioskodawcy lub przedstawiciela ustawowego wnioskodawcy:
_________________________________________
[1] Art. 7. 1. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewnia alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
2. Alternatywny sposób dostępu polega w szczególności na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730 ze zm.), lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza- przewodnika, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824 ze zm.), jeżeli podmiot publiczny udostępnia taką możliwość. (Na podstawie Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848 ze zm.)
Inne informacje
Zespół Szkół przy Śląskim Centrum Rehabilitacyjno – Uzdrowiskowym im. dr A. Szebesty w Rabce – Zdroju zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://zssscrurabka-bip.slaskie.pl/
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Kosek-Kapłon — mailowo sekretariat@szkolarabka.pl lub telefonicznie (18) 26 80 347.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Nazwa organu odwoławczego: Dyrektor ZSS
Adres organu odwoławczego: Zespół Szkół Specjalnych przy Śląskim Centrum
Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowym
ul. Dietla 5, 34-700 Rabka-Zdrój
Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat@szkolarabka.pl
Telefon organu odwoławczego: (18) 26 80 347
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
- Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Niektóre elementy strony posiadają zbyt niski poziom kontrastu – 1.4.3 (AA)
- Brak widoczności zaznaczania – 2.4.7 (AA)
- Formularz kontaktowy nie posiada etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób korzystających z czytnika ekranu. - 1.1.1 (A); 1.3.1 (A); 2.4.6 (AA); 3.3.2 (A)
Strona posiada ułatwienia:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- opisy alternatywne zdjęć
- skala szarości
Dostępność architektoniczna
Zespół Szkół przy Śląskim Centrum Rehabilitacyjno – Uzdrowiskowym im. dr A. Szebesty w Rabce – Zdroju mieści się w jednym budynku.
- Budynek przy ulicy Dietla 5, 34-700 Rabka-Zdrój
Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Budynek szkoły jest częściowo przystosowany do osób z niepełnosprawnością.
Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściach głównych obu budynków są pracownicy obsługi.
Budynek nie posiada wind na wyższe piętra
- Przy wejściach nie ma podglądu monitoringu obejmującego wejście główne oraz korytarze przy salach lekcyjnych
- Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynków są oznakowane
- W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
- Przed budynkiem znajdują się parkingi dla samochodów osobowych
- Do budynków i wszystkich ich pomieszczeń nie można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.Brak na stronie internetowej podmiotu informacji o zakresie jego działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym.
Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej we wniosku.