Deklaracja dostępności

Zespół Szkół Specjalnych przy Śląskim Centrum Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowym im. dr Adama Szebesty w Rabce-Zdroju sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy  serwisu internetowego Biuletyn Informacji Publicznej - Zespół Szkół Specjalnych przy ŚCRU im. dr. Adama Szebesty w Rabce-Zdroju sp. z o.o..

  • Data publikacji strony internetowej: 
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • struktura nagłówków nie wszędzie jest poprawnie uporządkowana;
  • fokus jest nieczytelny na niektórych elementach;
  • niektóre elementy strony nie mają odpowiedniego kontrastu;
  • mapa serwisu nie odzwierciedla tego jak zbudowana jest strona. W strukturze mapy serwisu znajduje się też wiele pustych folderów;
  • przyciski zmiany rozmiaru czcionki oraz przycisk przełączania widoku o normalnym i wysokim kontraście nie działają dla podstrony „Wyszukiwanie zaawansowane”;
  • formularze na stronie nie są w pełni dostępne.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:  
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:  

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Udogodnienia

Rabka-Zdrój, dnia____________      
Zespół Szkół Specjalnych
przy Śląskim Centrum
Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowym
Ul. Dietla 5, 34-700 Rabka-Zdrój
 
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub cyfrowej
 
1.1 Dane wnioskodawcy:
Imię i nazwisko: _______________________________________
Dane kontaktowe:__________________________________________

1.2 Dane przedstawiciela ustawowego wnioskodawcy (jeżeli dotyczy):
Imię i nazwisko: _______________________________________
Dane kontaktowe: _______________________________________  

2.1 Zapewnienie dostępności w zakresie architektonicznym (jeżeli dotyczy):
Opis bariery utrudniającej/uniemożliwiającej dostęp:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________

Preferowany sposób zapewnia dostępności:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________

2.2 Zapewnienie dostępności w zakresie informacyjno-komunikacyjnej (jeżeli dotyczy):                                                
Opis bariery utrudniającej/uniemożliwiającej dostęp:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________

Preferowany sposób zapewnia dostępności:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________

2.3 Zapewnienie dostępności w zakresie cyfrowym (jeżeli dotyczy):

Adres strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, która nie jest dostępna cyfrowo:
______________________________________________________________

Opis elementu do którego ma być zapewniony dostęp:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________

Opis alternatywnego sposobu dostępu[1] (jeżeli dotyczy):
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________

3. Forma kontaktu z wnioskodawcą (osoba składająca wniosek może wybrać jedną lub większą ilość form kontaktu - wnioskodawca dokonuje wyboru i wskazania formy kontaktu wypełniając dane kontaktowe przy preferowanej formie kontaktu):
Telefonicznie: ______________________________________________________________
Pocztą elektroniczną (email): ______________________________________________________________
Listownie, na adres: ______________________________________________________________
Inne:______________________________________________________________

Podpis wnioskodawcy lub przedstawiciela ustawowego wnioskodawcy:

_________________________________________

[1] Art. 7. 1. W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, zapewnia alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

2. Alternatywny sposób dostępu polega w szczególności na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730 ze zm.), lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza- przewodnika, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824 ze zm.), jeżeli podmiot publiczny udostępnia taką możliwość. (Na podstawie Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848 ze zm.)

Inne informacje

Zespół Szkół przy Śląskim Centrum Rehabilitacyjno – Uzdrowiskowym im. dr A. Szebesty w Rabce – Zdroju zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://zssscrurabka-bip.slaskie.pl/ 

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Kosek-Kapłon — mailowo sekretariat@szkolarabka.pl lub telefonicznie (18) 26 80 347.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Nazwa organu odwoławczego: Dyrektor ZSS

Adres organu odwoławczego: Zespół Szkół Specjalnych przy Śląskim Centrum
Rehabilitacyjno-Uzdrowiskowym
ul. Dietla 5, 34-700 Rabka-Zdrój

Adres e-mail organu odwoławczego: sekretariat@szkolarabka.pl

Telefon organu odwoławczego: (18) 26 80 347

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

  1. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
    1. Niektóre elementy strony posiadają zbyt niski poziom kontrastu – 1.4.3 (AA)
    2. Brak widoczności zaznaczania – 2.4.7 (AA)
    3. Formularz kontaktowy nie posiada etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób korzystających z czytnika ekranu. - 1.1.1 (A); 1.3.1 (A); 2.4.6 (AA); 3.3.2 (A)

Strona posiada ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • opisy alternatywne zdjęć
  • skala szarości

Dostępność architektoniczna

Zespół Szkół przy Śląskim Centrum Rehabilitacyjno – Uzdrowiskowym im. dr A. Szebesty w Rabce – Zdroju mieści się w jednym budynku.

  1. Budynek przy ulicy Dietla 5, 34-700 Rabka-Zdrój

Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.

Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.

Budynek szkoły jest częściowo przystosowany do osób z niepełnosprawnością.

Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściach głównych obu budynków są pracownicy obsługi.

Budynek nie posiada wind na wyższe piętra

  1. Przy wejściach nie ma podglądu monitoringu obejmującego wejście główne oraz korytarze przy salach lekcyjnych
  2. Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynków są oznakowane
  3. W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
  4. Przed budynkiem znajdują się parkingi dla samochodów osobowych
  5. Do budynków i wszystkich ich pomieszczeń nie można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  6. W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  7. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.

Brak na stronie internetowej podmiotu informacji o zakresie jego działalności – w postaci elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym.

Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej we wniosku.
Powrót na początek strony